Supersalone messimuljed ja 6 trendi 2022. aastaks

Tavapäraselt toimub Milano mööblimess koos Fuorisalone disainifestivaliga aprillis, kuid sellel aastal jõudis vähendatud mahus üritus meieni 18 kuulise hilinemisega hoopis septembris. Sellel eriüritusel, mis sai erakorraliselt nimeks ka Supersalone, käis 60 000 inimest ja väljas oli 425 brändi nii Itaaliast kui mujalt maailmast. Jagame siin kaheksat trendi, mis on nii meie kui paljude teiste arvates on peegeldus ja kirjeldus meie “uuele” elukorraldusele.

Meie poolt tähele pandud sisekujundustrendid 2022. aastaks

  1. Kestlik üritus ja kestlikud tooted

Fookus kestklikkusel oli näha nii messi enda korralduses kui ka väljapandud toodetes, mis olid valmistatud täielikult või osaliselt planeedisõbralikest materjalidest või omasid säästlikku tootmisprotsessi. Näiteks messi toiduala, lavad ja lounge’id aga ka teema-alasid eristavad disainelemendid olid kõik valmistatud taaskasutatud puitkiudplaatidest, mis täies mahus pärast üritust uuele elule saadeti. See hoidis ära 553 500 kilo CO2-e atmosfääri paiskamist. Võrdluseks, et 1000 kg CO2 neutraliseerimisega saavad hakkama 6 puud terve eluea jooksul.
Ka meie oleme rääkinud ja tutvustanud enda brändide muutusi ja protsesse jätkusuutlikuma maailma poole, sealhulgas näiteks Scavolini mitmete sertifikaatidega tõestatud tegemised kui ka näiteks Calligarise ja Silestone programmid, mis juhivad tootmist ja materjalide valikut.
  1. Taimedekeskne disain

Kestliku maailmaga tihedalt seotud on otsene elusloodus ja rohelus meie igapäevases elukeskkonnas. Messil oli näha mitmeid lahendusi mini-oaaside tekitamiseks automaatsete niisutusüsteemide ning mööblisse integreeritud pottidega. Seega mitu sammu edasi tavalisest potimajandusest. Näiteks ka messialale oli korraldajate poolt loodud 200 kasti istutatud puuga installatsioon ja pargi ala, kus jalutada ja kerget varju saada. Tänaseks on kõik 200 puud Milano linna istutatud oma permanentsele kasvukohale. Puude ja põõsaste istutamine on üks kõige lihtsamaid, taskukohasemaid ja kättesaadavamaid lahendusi kliimasoojenemise vastu. Jah, CO2 sidumise osas ei ole efekt kohene, kuid linnakontekstis aitab rohelus tasakaalustada asflatkõrbe, pakub varju, imab liigniiskuse rohkete sademete korral, ei lase maapinnal liiga kuumaks kütta ja pakub veel mitmeid hüvesid kohe istutamise hetkest.
  1. Jah – värvid!

Mess andis hea võimaluse piiluda tulevikku ja näha, mis moodi meie kodud ja elud lähitulevikus välja näevad. Üks element selles osas on ka värvigamma ja trendid värvide osas. Kuigi valge ja naturaalsed maatoonid olid esindatud kui klassika, siis selge on see, et Skandinaavia minimalism ja must-valged-hallid kontrastid on jäänud juba kergelt eilsesse päeva ning vägevad staarid on sündinud algvärvide – punase, kollase ja sinise – kombineerimisest klassikalistel ja ikoonilistel disainidel. Lisaks algvärvidele oli näha väga palju aktsentvärvide ja kontrastide kasutamist koos mahedamate toonidega nagu näiteks sinep, erinevad mahedad rohelised ja lillad. Laias laastus ei ole vahet, mis värvikombinatsioonidega tapeet, pilkupüüdev lamp või diivan toas on, oluline on pilku püüda ja värve nautida.
  1. Õhulisus ja kergus

Selge joonena tuli välja ka peenete joontega, õhuline ja peaaegu et voogav disain mööblis. Näiteks valgustid ülipeenikeste torudega, peaaegu et nähtamatute konsutruktsioonidega raamaturiiulid, ja kerged ning õhulised alt avatud tugitoolid. See trend sobib hästi väikestesse kodudesse, sest funktsionaalne  element ei võta liialt palju ruumi ning annab ruumile avarust juurde, kus silm saab rännata ja puhata.
  1. Mitmeotstarbeliste ruumide jaotajad

Väga palju oli näha ka disaine ja tooteid, mis on ilmselgelt sündinud või mõjutatud Covid-19 pandeemiast. Tekkinud on vajadus koduseid ruume (aga ka kontoreid, salonge jms avalikke ruume) jaotada mitme erineva otstarbe vahel. Selletõttu on ka suurte avatud ja jagatud ruumide disainimine hetkel langustrendis ja tihti soovitakse ühe suure asemel paari väiksemat jaotatud ruumi, kus iga pere- või ettevõtte liige saab leida oma pesa ja luua väikese turvalise koha. Ja sellest tulenevalt on kasvanud populaarsus liigutatavate seinte, sirmide, klaasuste ja ruumieraldajate järgi. Nipp: vaheseina võib luua ka garderoobiuksesüsteemidest, see tuleb tellida lihtsalt seina
  1. Igal asjal oma koht

Laia mõttega pealkirja all mõtleme seda, et kodu ei ole pisiasjakeste ja igapäevaste toimetustega seotud esemete hunnik iga nurga peal vaid eraldi tegevusele ja asjadele on loodud oma koht. Selleks et mitmeid funktsioone (nt köök, söögituba, kodukontor, elutuba) väiksele alale “puhtalt” ära mahutada oli mitmes boksis näha peitmise ja kinnikatmise võtet. Oleme sellega Scavolini BoxLife kontseptsioonis ise juba paar aastat tuttavad ning põnev oli näha, kuidas ka teised disainerid on samasse kohta jõudnud. Teistes sarnastes lahendustes ja BoxLife’is on võimalik peita seina sisse ja erinevatesse mööblimoodulitesse praktiliselt kogu korteris vajalik, põhiosas muidugi on seda kasutatud köögi, pesuhoolduse nurga ja kodukontori peitmisel. Nii on võimalik hoida emotsionaalselt erinevust töö ja puhkeaja vahel aga ka drastiliselt vähendada detailide hulka, mis meie silma ja enesetunnet koormavad.
Messid muutuvad ajas palju ning ka Supersalone oli korraldatud teist moodi kui varasemalt. Kõik osalejad said standardsuuruses ala, kuhu oma väljapanek ehitada. Nii pidid tavaliselt suurte avatud ja ülevoolavate väljapanekutega harjunud brändid destileerima ja mõtteid koondama väljapaneku osas. Lisaks pidi eraldi läbi mõtlema, kuidas silma paista ja publikuga kontakti lüüa. Uus süsteem, kus messiala oli jagatud liigutatavate seintega laiadeks liikumiskoridorideks, lubas inimestel turvaliste vahedega ja sujuvalt liikuda.
Ootame põnevusega juba kevadist messi!
    

Vaata lisaks

Köögid

VÄLIKÖÖGI HOOAEG ON TULEMAS

Scavolini köök on alati olnud disaini, funktsionaalsuse ja elegantsi sünonüümiks ning uue Formalia Outdoor kollektsiooniga alustab Itaalia ettevõte väliköökide tootmist. Soov luua kodusemaid ja külalislahkemaid

Blogi

Viva Magenta x Scavolini

Nagu kõigile teada, Pantone 2023 värvitoon on Viva Magenta – julge ja optimistlik toon, mis kuulub punaste perekonda ja on inspireeritud košenilliekstraktist olles üks väärtuslikumaid